copywriting

Jak napsat titulek, který upoutá pozornost?

Správně napsaný titulek dokáže upoutat pozornost čtenáře a vzbudit v něm touhu pro přečtení celého článku. Titulek by měl být výstižným a působivým shrnutím celého článku. Dobře napsané titulky u blogových článků mohou zvýšit konverze příspěvků a zvýšit tak i celkovou návštěvnost webových stránkách. Titulek je z hlediska copywritingu nejdůležitější částí textu. Paradoxem ale je, že právě titulek bývá často napsán nejrychleji bez hlubšího zamyšlení.

1. PIŠTE VÝSTIŽNÉ TITULKY

Titulek by měl být výstižný. Když si čtenář přečte titulek článku, tak se rychle rozhodne, zdali si přečte celý článek či nikoliv. Při psaní buďte konkrétní a uveďte podrobnosti, které nalákají čtenáře pokračovat ve čtení. Nepiště záhadné titulky, ze kterých není jasné, o čem přesně článek je. Piště výstižně, stručně a jasně. Na internetu se titulek zobrazuje nejen na konkrétním blogu, ale také při vyhledávání na Google a dalších vyhledávačích. Pokud budete článek sdílet na sociálních sítích, tak opět titulek rozhodne, zdali si uživatelé článek rozkliknou a přečtou či nikoliv. Přejte si mít na Facebooku co nejvíce sdílení a lajků? Přitáhněte pozornost čtenářů úderným titulkem.

Přečetli byste si raději článek s prvním anebo druhým titulkem? Hudba ve sluchátkách při běhu

  • Hudba ve sluchátkách při běhu zvyšuje výkon
  • Nejspíše byste si vybrali druhou variantu, jelikož je konkrétnější, specifičtější a více upoutá vaši pozornost

2. PIŠTE PRO VAŠI CÍLOVOU SKUPINU A POUŽÍVEJTE KLÍČOVÁ SLOVA

Uvědomte si, že píšete pro vaši cílovou skupinu nikoliv sami pro sebe. Zvolte proto taková slova, která cílí na emoce vašich čtenářů. Nezapomeňte používat klíčová slova pro zlepšení SEO. Nadpis s klíčovými slovy funguje jak pro vyhledávače, tak pro čtenáře. Pokud nevíte, kdo je vaše cílová skupina či jste si neprovedli analýzu klíčových slov, zkontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.

3. POKLÁDEJTE OTÁZKY

Pokládání otázek v nadpisu článku je z psychologického hlediska velmi efektivní. Takový titulek vyvolává u čtenářů napětí a zájem. Mysl čtenáře si na otázku odpoví anebo bude chtít odpověď zjistit a bude pokračovat ve čtení.

Příklad dvou titulků:

  • Proč se ženám tvoří celulitida? Odborníci přišli na hlavní příčinu
  • Jak naučit psa základní povely? Vycvičte si psa doma sami bez cvičáku

4. POSKYTNĚTE UŽITEČNÉ INFORMACE

Víte, kdy se uživatel rozhodne si celý článek přečíst? Jedině tehdy, když si bude myslet, že je pro něj užitečný. Měli byste už v nadpisu čtenářům ukázat, že jejich problém je řešitelný.

Příklad dvou titulků:

  • Cvičíte, ale nenabíráte svalovou hmotu?
  • Cvíčíte, ale nenabíráte svalovou hmotu? Je potřeba změnit tréninkový plán

Pokud byste řešili problém s cvičením a nabíráním svalové hmoty, nejspíše byste si přečetli článek s druhým titulkem, který již v nadpisu ukazuje, že řeší váš problém

5. POUŽÍVEJTE ČÍSLA

Čísla jsou perfektní na upoutání pozornosti. Články s číslovkami patří na webových stránkách často mezi nejvíce navštěvované. Čísla totiž v záplavě vět krásně vyniknou.

Příklad dvou titulků:

  • 5 tipů, jak rychle zhubnout do léta
  • 20 tipů, kam na výlet na kole

Věnujte dostatek času napsání titulku a ujistěte se, že přesně popisuje obsah článku. Cílem není jen přilákat čtenáře ke čtení, ale také splnit jeho očekávání. Čtenář by měl mít potřebu si přečíst článek až do konce. Napište si vícero možných nadpisů a vyberte ten nejlepší.

Potřebujete napsat článek na vaše webové stránky, provést korekturu textu či vytvořit analýzu klíčových slov? Napište nám, s čím potřebujete pomoci, obratem se vám ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.