Foto: Unsplash.com

Jak vypadá práce copywritera a co by měl umět?

Copywriter je osoba, která píše texty pro své klienty. Copywriteři píší na blogy, do magazínů, na sociální sítě, textují webové stránky či produkty na e-shopech. Věnují se také psaní obsáhlých případových studií, píší tiskové zprávy a newslettery. Cílem copywritera je pomocí kvalitně napsaných textů prodat produkt či službu, informovat a zvyšovat povědomí o značce. Copywriter by měl následovat nastavený tone of voice, neboli způsob komunikace v podniku, se současnými a potenciálními klienty. Podnik, který prodává kojenecké potřeby pro miminka bude pravděpodobně komunikovat jinak než firma, která nabízí profesionální tetování.

Co by měl copywriter umět? Bezchybná gramatika nestačí

Copywriter by měl mít v prvé řadě bezchybnou gramatiku a pravopis. Tím to ale zdaleka nekončí, jako profesionál v oboru musí umět napsat text, který bude mít přidanou hodnotu a osloví nové zákazníky. Kvalitní copywriter musí být schopný psát pro jakékoliv publikum. Před tím, než se pustí do psaní je potřeba, aby nejprve získal znalosti o daném tématu. Jak jinak by mohl napsat přínosný text na blog, do magazínu či na sociální sítě? Prvním krokem je hloubková analýza, pomocí které získá potřebné znalosti a informace v daném odvětví. Dalším důležitým bodem je zmapování konkurence, copywriter by si měl položit následující otázky: „Co konkurenční firmy dělají dobře a co naopak špatně? V čem je dobré se inspirovat a čemu se naopak vyhnout?“ Dalším krokem je seznámení se SEO analýzou pro zjištění klíčových slov (někteří copywriteři poskytují i vytvoření SEO analýzy). Dále je potřeba zjistit, kdo je cílovou skupinou daného podniku. Na základě těchto informací může začít psát texty.

Práce copywritera je krásná, ale zároveň náročná. Přepisování textů a strávení mnoha hodin nad jednou normostranou je naprosto běžné. Před samotným psaním je důležité nepodcenit hloubkovou přípravu a seznámit se s daným tématem a cílovou skupinou konkrétního podniku.

Zdroj: stock.adobe.com

Jak začít pracovat jako copywriter?

Pokud přemýšlíte nad prací copywritera na volné noze, doporučuji si nejprve vyzkoušet psaní pro klienty formou vedlejšího příjmu. Zjistíte tak, zdali vás tato práce opravdu baví, a hlavně ze začátku počítejte s tím, že budete psát za nižší sazby a získávání nových klientů bude náročnější. Získejte zkušenosti, znalosti a následně si pak můžete navyšovat svou sazbu za normostranu. Vyzkoušet můžete facebookové skupiny či portály, které sdružují copywritery. Pokud vás voda volnonožců neláká, můžete vyzkoušet práci copywritera v agentuře na krátký či plný úvazek.

Potřebujete napsat články na blog, produktové popisky na e-shop či poskytnout korekturu? Napište nám, obratem se Vám ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.