Jak poznat svou cílovou skupinu?

Cílové publikum je skupina osob, která je definovaná určitými demografickými údaji a chováním. Jedná se o specifickou skupinu, která má zájem o vaše produkty/služby. Čím jasněji definujete svůj cílový trh, tím lépe na něj budete moci umět zacílit. Lidé, kteří nejsou zahrnuti do vaší cílové skupiny, u vás stále mohou nakupovat, jen se na ně při vytváření marketingové strategie nezaměřujete. Nemůžete cílit na každého, nicméně prodávat můžete všem.

Využijte nástroje, které jsou online dostupné

Google Analytics je perfektním nástrojem pro získávání demografických informací o vašem publiku a jeho zájmech. S Google Analytics budete moci vidět statistiky webu rozdělené do různých sekcí, jako je věk, pohlaví, poloha a další.

Facebook Insights ukazuje přehledně všechna příchozí data. Zjistíte tak, jak se uživatelé na vaší stránce chovají a jaký obsah je nejvíce oslovuje.

Instagram Insights taktéž poskytuje přehledné statistiky o vašich sledujících. Lze si také zobrazit statistiky pro konkrétní příspěvky, které jste publikovali a zjistit, jak byly úspěšné a jak moc s nimi lidé integrovali.

Komunikujte se svými zákazníky

Poznejte blíže vaše zákazníky, zjistěte demografické údaje, jejich pracovní pozice, kde žijí, jak jsou staří a jaké mají záliby. Pak zjistěte, jaké vaši stálí zákazníci mají společné znaky. Komunikujte se svými zákazníky, zeptejte se jich, proč mají rádi daný produkt a jak se o vás dozvěděli.

Zdroj: stock.adobe.com

Proveďte analýzu konkurence

Velmi efektivní je také zaměření na vaši konkurenci. Na koho cílí, kdo jsou její stálí zákazníci? Během analýzy se soustřeďte i na to, co dělají špatně a poučte se z jejich chyb. Nezapomeňte také analyzovat jejich marketingovou aktivitu na sociálních sítích. Věnujte pozornost tomu, které platformy sociálních sítí používají a jak často publikují příspěvky. Takový průzkum vám pomůže určit, na které sociální sítě se zaměřit, a ukáže vám, jaký typ obsahu můžete vytvářet, abyste upoutali pozornost vaší cílové skupiny.

Získané informace využijete k identifikaci vaší cílové skupiny, díky tomu můžete pak své marketingové aktivity lépe segmentovat a vytvářet efektivní marketingové kampaně. Nepodceňte tone of voice neboli způsob vaší komunikace s publikem. Texty na vašich webových stránkách, u příspěvků na sociálních sítích či v newsletterech se podílejí na celkové image vaší firmy.

Potřebujete napsat články na blog, produktové popisky na e-shop či poskytnout korekturu? Napište nám, obratem se Vám ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.