Průvodce Instagram Reels: jak zvýšit sledovanost a být na sociálních sítích úspěšní?

Instagram Reels jsou významnou příležitostí pro firmy. Pravidelným přidáváním Reels můžete organicky (bez placené reklamy) oslovit široké množství uživatelů, budovat komunitu, posilovat vztahy se svými zákazníky, zvyšovat svou důvěryhodnost a následně také prodávat. 

 

Co jsou Reels?

Instagram Reels jsou krátká videa, která vznikla v reakci na rostoucí popularitu short-form videí na TikToku. Od roku 2020 Instagram začal upřednostňovat Reels oproti jiným formátům obsahu, a to platí i nadále. Reels mají stále nejvyšší organický dosah. Pokud přemýšlíte, jak vyrůst na Instagramu, získat více sledujících a oslovit nové potenciální zákazníky, tvorba Reels je jednou z cest, kterou byste se měli vydat.

Reels lze upravovat přímo v rozhraní Instagramu pomocí filtrů, textů a zvuků. Ovšem pokud chcete mít opravdu vymazlená trendy videa, doporučujeme je stříhat a editovat v profesionálních programech pro tvorbu videí, jako je CapCut, DaVinci Resolve nebo třeba ve Final Cut.

 

Jak přidat Reels na Instagram?

Jsou dvě možnosti, jak přidat Reels na Instagram, obě varianty si ukážeme. Otevřete si aplikaci Instagramu, kliknete na dolní liště na prostřední ikonku a poté na dolním slideru zvolíte REEL. Druhou možností je, že přejdete do sekce přidávání Stories a na dolním slideru přejedete na REEL.

Samotné video lze ještě upravit, přidat hudbu, text, samolepky a různé filtry. Všechny tyto úpravy v rozhraní Instagramu mají dobrý vliv na algoritmus. Nejdůležitější z těchto prvků je hudba. Jakmile budete mít video upravené dle vašich představ, je potřeba napsat poutavý popisek, ideálně s CTA (výzva k akci) a přidat relevantní hashtagy.

 

Jak najít trendy hudbu na Instagramu?

Jednou z možností je procházet videa v sekci Reels a sledovat, která hudba se často opakuje. U každé hudby se lze prokliknout na stránku daného zvuku a zjistit tak, kolik Reels je momentálně přidáno s danou hudbou a jakou mají sledovanost. Inspirovat se lze také prostřednictvím Instagramových šablon, kde je součástí i trendy hudba. Instagramové šablony naleznete v sekci přidat Reels, kde v horní lište zvolíte sekci „Šablony“.

Další možností je se inspirovat na TikToku, který bývá v trendech napřed. Opět stačí scrolllovat na For You Page a sledovat, jaká hudba je trendy anebo zadat do vyhledávače „trending sounds“ a zvolit ve filtru datum zveřejnění tento týden.

 

Jak dlouhý může být Reels?

Původní formát videí byl stanoven od 3 vteřin max do délky 30 vteřin, to už ale neplatí a můžete na Instagram sdílet videa o délce až do 15 minut. Nejen na Instagramu, ale i na Facebooku a TikToku dominují krátká videa. Na sociálních sítích je důležité upoutat pozornost v prvních vteřinách a jednou z metrik, která má vliv na dosahy u vašich Reels je watch time neboli doba sledování. Z toho důvodu jsou nejúspěšnější videa o délce 15 až 25 vteřin.

 

Jak zvýšit sledovanost u Reels?

Upoutejte v prvních 3 vteřinách, na sociálních sítích je obrovské množství obsahu, pokud se mají uživatelé u vašeho videa zastavit a nescrollovat dále, je potřeba vytvářet obsah s přidanou hodnotou. Cílem by mělo být uživatele pobavit, vzdělat či inspirovat. Mnoho firemních profilů považuje sociální sítě za prodejní kanál a už od prvního příspěvku k tomu tak přistupuje. Takto to rozhodně nedělejte. Nejprve je potřeba vytvořit na vašem profilu relevantní komunitu, pak můžete vytvářet i prodejní obsah. Avšak nikdy by vaše sociální sítě neměly být „online letákem“, kde uživatelé najdou jen samé prodejní příspěvky. Takový profil úspěšný nikdy nebude.

Dalším nešvarem je skrývání Reels z hlavního feedu, pokud u videí chcete mít co největší sledovanost, neskrývejte je. Pokud vám jde o to, aby vám Reels ladily ve feedu s dalšími příspěvky, jako úvodní fotku lze vložit vlastní miniaturu. Do videí přidávejte titulky, používejte trendy hudbu, sdílejte Reels do Stories a nezapomínejte na relevantní hashtagy, které se váží na dané téma.

 

Natáčet videa ve 4K nebo v HD kvalitě?

Pro vysokou sledovanost Reels je důležité mít video kvalitně natočené. Pokud video budete ještě stříhat a editovat, natáčejte ve 4K 60fps, po editaci se video vyrendruje v HD kvalitě. Pokud jej budete rovnou přidávat ať už ve formě Reels nebo do Stories, natáčejte v HD kvalitě. Nezapomeňte si na Instagramu nastavit přidávání videí v nejvyšší kvalitě. Dalším klíčovým prvkem je samotný střih a edit. Konkurence je na sociálních sítích obrovská a uživatelé jsou čím dál tím náročnější. Pokud chcete vytvářet obsah, který bude mít vysokou sledovanost, opravdu je důležité věnovat čas editu, přidat do videa zajímavé efekty, animované ikony, titulky a další.

Nepodceňte také tvorbu scénáře, natáčení by mělo být od začátku promyšlené. Zamyslete se nad tím, co má být cílem videa, kdo je vaše cílová skupina, co se má divák z videa dozvědět a dle toho vymyslete scénář, až poté se pusťte do natáčení.

 

Zvyšte sledovanost u vašich Reels a oslovte nové zákazníky

Chcete zvýšit sledovanost vašich Reels a získat více relevantních sledujících na sociálních sítích? Ozvěte se nám přes tento formulář, pomůžeme vám oslovit a získat nové zákazníky. Věnujeme se jak natáčení Reels, tak i celkové správě sociálních sítí.

Sdílet tento příspěvek

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Získávejte pravidelně novinky ze světa marketingu.

Více k prozkoumání

foto: Instagram Reels, zdroj: Freepik.com
Instagram

Trendy hudba na Instagram Reels a TikToku

Přidávejte trendy hudbu na Instagramu a TikToku. Trendy hudba hraje významnou roli pro algoritmy na sociálních sítích. Pokud je vašim cílem získat vysoké dosahy u

Přečtěte si, jak jsme pomohli úspěšným značkám dosáhnout úspěchu.

Pojďme si popovídat